donderdag 29 december 2011

Leuke opdrachten voor het vak beeld

Dag allemaal,

Dit kon ik toch niet achterwege laten. Het is heel belangrijk in de opleiding van kleuterleidster: de creativiteit. We konden onze creatieve kant helemaal laten opborrelen in het vak beeld. Als eerste opdracht van dit semester kregen we de opdracht om tekeningen te maken van stukken fruit. Daarbij moesten verschillende materialen gebruiken: kleurpotloden, potloden, waterverf, pastelkrijtjes, bister en een uit vrije keuze. Het is niet simpel om stukken fruit in hun juiste vormen na te tekenen op een wit tekenblad. Maar ik ben erin geslaagd, net zoals alle andere studenten uit mijn klas.



 











Bij de tweede opdracht was het de bedoeling om een monster te maken. Dit moest uit een ballon bestaan. De eerste stap was om de ballon te bekleden met 5 lagen papier maché. Ik had al pech, want toen ik de eerste 3 lagen liet drogen was mijn ballon beginnen krimpen en mocht ik opnieuw beginnen. De tweede poging is wel gelukt. Ik had 6 lagen aan mijn ballon geplakt, om zeker te zijn. En toen is het mij gelukt. Ik zocht op internet wat inspiratie voor het concept van mijn monster, en dit is het resultaat geworden:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten