maandag 25 maart 2013

Omdat je een superjuf bent

Vandaag ging ik observeren in een 3e kleuterklas. Daar moet ik in mei een stage lopen omtrent het BC 'natuur'. Ik voerde vandaag een brainstorm met de kleuters uit, zo weet ik waar de kleuters meer over willen weten. Na de middag gebeurde iets wat ik totaal niet verwacht had. Ik had gezien tijdens het middagonthaal dat enkele kleuters met een papier in hun handen zaten. De juf vroeg wat dit was en de kleuters toonden hun tekening vol enthousiasme aan hun klasgenoten. Toen de juf vroeg voor wie de tekening bedoeld was, kwam een kleuter met een grote glimlach op mij afgestapt. Dit had ik als stagiair niet verwacht. Ik vroeg toen ook aan de kleuter: ' Waaraan heb ik dit verdiend?' Waarop de kleuter antwoordde: ' Gewoon, omdat je een superjuf bent...' 
Daarvan moest ik toch even bekomen want...

Zo'n kleine dingen in de kleuterklas maken je leven (als juf)  prachtig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten